Discussió sobre l'agenda eXO/guifi.net/etc: nextcloud calendar vs discourse-event vs mobilizon vs gancio

Volia començar a parlar d’aquest tema

Fa temps que no hi ha agenda de guifi.net, i des d’eXO vam estar fent servir un plugin de wordpress que no era molt còmode de fer servir

Ara hem estat provant amb el discourse-event ( com es fa Com anuncio un esdeveniment amb discourse 3.0.3 i connector discourse-calendar 0.3 ) (exemples: Fedivers, 15 anys de mitjans socials federats i Esdeveniment al canòdrom: DWEB Node for a Decentralized Web )

Em preocupa que no federa (oi?), i que en el fons hem d’anar fent copypaste en diferents llocs

A mi lo que més em convenç és això, perquè ens permet fer una agenda compartida d’activitats, no sé ben bé com funciona, però la imatge suggereix que és una agenda compartida entre diversos col·lectius, on tot queda ben resumit i degut a que és una eina fediversal, es replica la informació. És una instància de gancio.org per col·lectius socials de Barcelona ( web: https://bcn.convoca.la/ ):

He estat provant una mica la cerca i és una mica rara, si poso festa em surt maniFESTAció, però bueno, millor això que res, si poso la paraula hacklab, de seguida em filtra correctament

Amb “add event” ( Convoca-la BCN - common.add_event ) té un formulari molt senzill per inscriure l’activitat, on t’emplaça a fer login/registre o a publicar-lo com anònim a l’espera d’aprovació

En quant a compartir l’esdeveniment dona moltes opcions de compartició

I aquí podeu veure quant al projecte Convoca-la BCN - common.info

En quant a participar d’aquesta agenda, no quedem prou definits en el següent punt:

Volem contribuir a la feina que estan fent coŀlectius implicats en:

i degut a que tenim algunes subvencions amb institutions públiques, indirectament no està clar si precissament estem en

No volem contribuir a variants d’aquestes lluites absorbides pel capitalisme (liberals, mercantilitzades) o per l’Estat (institucionalitzades)
(…)

institucions de l’administració pública o la seva òrbita còmplice

Hauríem de parlar amb ells com acabar de definir-ho, i si els temes que portem des d’aquí tenen sentit d’afegir-se allà

Si compartiu els valors esmentats, ens podeu escriure a (masked email) i us explicarem com començar a publicar. Evidentment, ens reservem la possibilitat de dir-vos que no si creiem que no som compatibles.

Tot això ajuda a definir, si ens afegim a això, i en cas que no, a definir alguna cosa similar

2 'M'agrada'

En la meva opinió, trobo que seria un encert obrir un node sota domini exo tipus “agenda.exo.cat”. Gancio sembla ser que no és cap Mastodont, ni pels recursos ni pel to. Intueixo que és un d’aquells programaris que no són demandants i, per tant, compensa mantenir-los (poc temps de dedicació i recursos, però molt potencial comunicatiu).

I per part de la eXO seria una bonica i exòtica manera de participar a la Fedi descentralitzant-la, fomentant altres programaris i funcions fediversals més enllà de “les alternatives” més clàssiques (microblogging, vídeo i imatge).