Donatius programari lliure 2023

(Edició @evilham 2024-01-19)

Antecedents

A l’Assemblea General Ordinària del 2023, l’eXO va aprovar apujar el pressupost per a donatius de programari lliure de 250€ a 500€.

links de l’edició passada 2022

Execució durant el 2023

Aquest any malauradament no hem tingut prou marge temporal de maniobra com per repetir l’exercici del 2022 on vam decidir amb una votació conjunta com repartir aquesta partida de donatius.

Així que el dia 28/12/2023, des de tresoreria els vam executar en línia continuista, tenint en compte algunes propostes que van sortir a l’exercici del 2022 i durant el 2023 en el fil de discusió.

El resultat han sigut donatius per un total de: 405.89€

No vam executar el 100% perquè VyOS anava a ser un altre beneficiari, i vam descobrir massa tard que ja no accepten donatius. En tenir el temps tan just no vam buscar alternatives.

Crida al 2024

Proposarem a l’assemblea mantenir l’import la partida (condicional a les finances de l’associació).

Ens agradaria que algú es manifesti com a persona voluntària per encarregar-se amb prou temps (a finals de novembre o la primera setmana de desembre) de preparar l’enquesta a les persones sòcies i així reflectir millor la voluntat del col·lectiu i, si s’escau, ajudar a organitzar els donatius, així com preparar la comunicació posterior en exercici de transparència.

1 'M'agrada'

La motivació d’escriure aquest post ha sigut [1], al llegir-la llegit m’he adonat que estaria bé que aquest any sí que donem i incloem dos projectes claus per la nostra associació:

  • vyos: el nostre core router, tenim una llicència per ser entitat sense ànim de lucre però tal com diuen aquí, són molt responsables en donar diners als components de software que fan servir i voldrien tenir un model més en obert, però necessiten més col·laboració efectiva [1]
  • accelppp: permet totes les subscripcions de túnels guifi (L2TP) i fibra (PPPoE)

[1] Community support for open-source and why it's important

Una coseta… De l’àgora s’arriba al blog però no al revés… M’agradaria que fos bidireccional i que, a l’inici de l’entrada, on diu:

…s’hi afegís l’enllaç a l’agora on es va proposar el tema també:

I així, es va donant a conèixer l’àgora :slight_smile:

Hola @rita , què et sembla així

he actualitzat Donatius 2022 | eXO

abans:

Per tal d’executar-lo, hem consultat les persones sòcies a través de la llista de correu, i el xat de membres.

després:

Per tal d’executar-lo, hem obert la discussió a l’àgora sobre on podrien anar les donacions i finalment hem llençat la consulta a les persones sòcies a través de la llista de correu i el xat de membres.

L’enllaç que hi ha ara trobo que és massa genèric (agora.exo.cat).

Penso que, ja que hi ha un fil específic sobre el tema, s’hauria d’enllaçar a aquest fil, i que es l’enllaç que t’he compartit a l’anterior publicació. Si es pot posar aquest altre, doncs millor.

Totalment d’acord, gràcies per revisar-ho, m’he equivocat per error, ara queda:

Per tal d’executar-lo, hem obert la discussió a l’àgora sobre on podrien anar les donacions i finalment hem llençat la consulta a les persones sòcies a través de la llista de correu i el xat de membres.

1 'M'agrada'

no sé si es podrà donar a aquests, però volia expressar el meu suport i agraïment:

[1] link trobat a Entra ‹ eXO — WordPress
image
PayPal.Me

1 'M'agrada'

He editat l’entrada principal recollint com es va executar aquesta partida pressupostària de donatius pel 2023 :slight_smile:

2 'M'agrada'

Si encara no s’ha ofert ningú, m’ofereixo a fer aquesta tasca.

1 'M'agrada'

Genial! Gràcies! Durant / després de l’AGO 2024 concretem com ho hauríem de fer :-).

1 'M'agrada'