2025-10-17 01:40 Incident: Fibra Òptica indisponible

INCIDENT: 2025-10-17 01:40 (HORA LOCAL)

Resum

Tipus Incident
Inici 2025-10-17 01:40 (CEST)
Final 2025-10-21 16:09 (CEST)
Tíquet #XYZ
Alertes
Reaccionen glutec, @evilham, @jmoles
Impacte En una primera fase d’incidència les Fibres Òptiques amb el proveïdor de bitstreams Ticae han estat no disponibles, en una segona fase l’afectació ha estat limitada a la xarxa física de Vera (la causa no estava en Vera) i hem donat connectivitat alternativa a les sòcies afectades. En el tram final hem tingut petites pèrdues de paquets.
Reporten @evilham

A causa d’una actuació programada de Ticae la nit del dijous 2025-10-16 a divendres 2025-10-17, tots els bitstreams amb Ticae han deixat de funcionar. Bitstreams amb altres proveïdors, els serveis en Datacenter i la majoria de la connectivitat per ràdio han funcionat amb normalitat.

Durant el dissabte 2025-10-18 vam recuperar la connectivitat de la majoria de Fibres Òptiques, mantenint només la incidència sota la xarxa física de Vera (la incidència no està en la part de Vera).

Durant el diumenge 2025-10-19 donem alguna connectivitat a sòcies encara afectades, i durant la nit del 2025-10-20 a 2025-10-21 Ticae programa una nova actuació per acabar de solucionar la incidència.

Línia de temps

Tots els temps en CEST.

  • 2025-10-17 01:40 INICI INCIDÈNCIA
  • 2025-10-18 13:45 SOLUCIÓ PARCIAL INCIDÈNCIA
    • El problema únicament persisteix en connexions que fan servir xarxa física de Vera, degut que són equips de xarxa diferents
  • 2025-10-19 durant la tarda. CONNECTIVITAT ALTERNATIVA per les sòcies afectades
    • eXO porta a les sòcies afectades Routers LTE per donar connectivitat alternativa mentre el proveïdor de bitstreams arregla la incidència
  • 2025-10-21 01:04 RECUPERACIÓ CONNECTIVITAT per les sòcies amb xara física de Vera a causa d’actuació programada de Ticae
  • 2025-10-21 10:51 Observem pèrdua de paquets, programem actuació menor en BNG eXO
  • 2025-10-21 16:09 FINAL INCIDÈNCIA

Detecció

La detecció d’incidències ha anat bé, s’han generat les alertes adequades ràpidament i el web status.eXO.cat ha servit per veure tant la incidència, com la millora de servei, i la afectació parcial.

Conclusions

OPCIONAL: conclusions generals (amb forma de llistat o prosa).

Quà ha anat bé?

OPCIONAL: (forma de llistat). per exemple: la monitorització automatitzada ha detectat l’incident, hem trobat la causa origen de l’incident ràpid, etc.

Què no ha anat bé?

OPCIONAL: (forma de llistat). per exemple: la documentació del servei no estava disponible, no era útil; hi havia problemes de comunicació, d’accés, etc.

En què hem tingut sort?

OPCIONAL: (forma de llistat). per exemple: report humà molt detallat, l’incident ha tingut lloc quan diverses persones podien reaccionar, etc.

Enllaços a documentació rellevant

Afegiu enllaços a informació que pugui necessitar algú que vegi aquesta alerta o report (documentació, repositoris, commits, …). Si aquesta documentació no existeix, afegiu un accionable per crear-la

Accionables

Creeu una llista d’accionables que ajudi a evitar que es repeteixi aquest incident dintre del que sigui possible. Enllaceu o creeu una tasca a farga.eXO.cat per cada pas.