Donatius programari lliure 2022

Hola,

com hem parlat (i aprovat per consens) a l’assemblea general ordinària:

Proposta: 240€ durant l’any (20€ al mes) per software lliure. A revisar si hi hagués desviacions importants en els pressuposts de l’associació.

Per la decisió de quins programes, proposem dinamitzar-ho a través de agora.exo.cat, la @rita es proposa a ajudar a portar aquest tema.

Hi ha una preocupació per qüestions documentals a nivell financer, supeditem els donatius a l’aprovació de junta perquè els col·lectius ens puguin aportar els documents justificatius adients.

Proposo que fem servir aquest fil per, d’entrada, fer una recopilació (encara que no sigui exhaustiva) de programari que és molt important pel funcionament de l’associació (jo donaria prioritat a aquells que estiguin especialment infra-financats).

Mentre l’evolució dels números de l’associació ho permetin, la idea seria fer un donatiu de 20€ cada mes.

Apa!

3 'M'agrada'

Totalment d’acord! :slight_smile:

1 'M'agrada'

Ieo, i això què? Ja ha passat un mes i no hem fet cap donació… :upside_down_face:

De fet, es va dir de fer 20 al mes durant un any però ja som gairebé a maig… Com ho refem? De maig a desembre (8 mesos) 30 euros?

cc @chris @exopedro

Començar al maig ho trobo molt molt precipitat tenint en compte que hem d’analitzar quin programari lliure fem ús, i a quins projectes volem fer donació.

Tenim 240€ per gastar aquest any 2021 (o durant el període entre assemblees generals). També es poden fer donacions puntuals.

Jo ara tinc poca disponibilitat com per comprometre’m a tenir-ho en curt plaç. Crec que és més raonable pensar en que ho tindrem tirant a juny-juliol, i no posar-nos pressa. Per davant tenim moltes potencials reunions i guifilabs, per tractar d’aquests assumptes i d’altres

Val! Doncs comencem per aquí. Quin programari usa la eXO? (aquesta entrada és editable: continueu la llista amb més programari…)


opten a aquestes donacions projectes de codi obert que s’estan mantenint i desenvolupant amb ritme

investigar si convé donació:

  • bigbluebutton: algunes trobades
  • peertube és part de framasoft, es fa servir per a determinats streamings, s’ha d’investigar una mica més si en fem prou ús com per donar
  • knot / cz.nic, sistema dns, accepta donacions?
  • openwrt, tenim molts routers amb openwrt, accepta donacions?
  • cdist, orquestrador de serveis VPS: he preguntat
  • caliu: ús de repositoris debian (no sé si es fa servir gaire) https://caliu.cat/
    • nota adicional: s’haurien de fer servir més i aquesta és una bona excusa, perquè posem uns eurillos. potser és més convenient fer-se socis (utilitzant diners de donació) enlloc de fer donació. els repos que jo he promogut molt de temps (deb.debian.org) són de fastly que ahir 2021-6-8 van fallar, fent fallar a mig món a internet; hem de descentralitzar més i apostar per col·lectius locals!
  • TODO nextcloud plugins
  • TODO revisar wordpress plugins
  • coturn preguntant does this project needs/wants donations? · Issue #766 · coturn/coturn · GitHub
  • openssl: tot el tema de TLS,etc. però no tinc clar si accepten donacions petites i si les volem fer per github sponsors [ Donations ] - /support/donations.html

convé donació:

no convé donació

  • wordpress: automattic té model de negoci clar i no accepta donacions
  • nextcloud. ___ té model de negoci clar i no accepta donacions
  • jitsi: 8x8 té model de negoci clar i no accepta donacions
  • proxmox: infraestructura on posar les nostres VMs ___ té model de negoci clar i no accepta donacions
  • nginx: reverse proxy de moltíssims serveis. ___ té model de negoci clar i no accepta donacions
  • request tracker: ___ té model de negoci clar i no accepta donacions
  • gitlab: repositoris de projectes, codi. ___ té model de negoci clar i no accepta donacions
  • docker: alguns serveis molt concrets. ___ té model de negoci clar i no accepta donacions
  • fundació guifi: són proveïdors
  • pangea: són proveïdors
  • discourse: no accepten donacions Possible to donate money to Discourse? - #25 by codinghorror - site feedback - Discourse Meta ; entenc que tenen model de negoci prou clar
  • grafana, monitorització (gràfics). ___ té model de negoci clar i no accepta donacions
  • prometheus, monitorització; no accepta donacions
2 'M'agrada'

Hola Rita, la pregunta “quin programari utilitza eXO” em recorda que això és un exercici de transparència que ha de quedar ben documentat i accessible, què et sembla un document markdown en el repositori guifi-exo / public · GitLab tal com programari-exo.md ? allà és on faríem seguiment de les eines que fem servir, com les fem servir, quin tipus d’organitzacions hi ha darrera del programari, i quin decidim compensar i com-quant; document que ens servirà per presentar a l’assemblea conforme és una cosa que hem de fer regularment i com a justificació

Em sembla bé, però com ara mateix jo no em sento molt còmode amb aquest sistema, doncs potser qui s’hi manegui bé que faci inputs allà i qui no, doncs aquí… Va bé?

no vam fer-ho per 2021, però sí per 2022 ; gràcies @evilham per l’empenta!! Donatius 2022 | eXO

1 'M'agrada'

Ole! Clar que sí. A més de suport econòmic, també es donen a conèixer projectes, alguns de molta proximitat, com és el cas de LiberaForms :slight_smile: