Autoria: @rita , @exopedro (si has fet alguna contribució al text, pots afegir el teu nom)
Quant a serveis de xarxes socials a eXO
1. Introducció
A l’eXO podem utilitzar mitjans socials publicitaris però no els promocionem. A més, evitem posar-hi contingut exclusiu i no paguem diners per serveis de posicionament.
Recomanem utilitzar els espais propis de comunicació: web, blog, llista de correu, àgora de participació, vídeos federats, forja, etc. (TODO enllaçar a alguna web que explica les eines de comunicació d’eXO). En aquests llocs procurarem que no hi ha rastrejadors (TODO: acotar què volem i què no volem, donar-li una volta a quin tipus de mètriques volem certes mètriques ens ajuden a saber l’ús, exemple recent), anuncis ni promoció de mitjans publicitaris
A tals efectes, ens sumem a la campanyeta +RAP! per visibilitzar que una altra comunicació és més que possible i que algunes ja la posem en pràctica. +RAP per tothom!
2. Definicions
- Xarxa social publicitària: és la definició del tipus de servei de xarxa social que volem evitar promoure a l’associació. Consta, en general, de llicència privativa, centralitzada en una plataforma no federada, i operada des d’una empresa privada i des de fora de Catalunya.
3. Bones pràctiques per a la comunitat d’eXO
Que no es caracteritzen per ser una prohibició, sinó per incentivar discussions i espais de qualitat.
En la mesura del possible:
- Utilitza els espais propis de comunicació d’eXO, si aquests espais no s’adeqüen a lo que necessites, potser és que no estan prou bé explicats com funcionen, o que podries aportar alguna millora.
- Si necessites compartir un enllaç o contingut, evita que sigui cap a una xarxa social publicitària. Busca si hi han enllaços alternatius disponibles cap a la mateixa informació, o a través de passarel·les que garanteixin més drets per a les usuàries.
- Evita derivar discussions cap a xarxes socials publicitàries. Reflexionem com els podem derivar cap a altres tipus de plataformes que siguin més sobiranes.
4. La presència d’eXO en les xarxes socials publicitàries
eXO s’adhereix als principis de la RAP (Resistència a l’Agressió Publicitària), i incentiva la seva aplicació en altres espais i plataformes.
Per a més informació visiteu aquestes fonts: (1) Resistència a l’Agressió Publicitària s’infiltra a les xarxes «socials», (2) Campanyeta +RAP!.
-
Usar sense promocionar.
-
Evitar contingut exclusiu.
-
Evitar contribuir econòmicament.
5. Excepcions a l’aplicació de la RAP per projectes específics
Som conscients que determinats projectes finançats a vegades avaluen l’èxit en base a mètriques de seguidors o visualitzacions en determinades plataformes que entren en la categoria Xarxa social publicitària. O que estratègicament pot haver cert interès en promocionar el seu ús pel bé d’algun projecte en concret per un moment determinat.
Històricament, a eXO n’hi ha hagut projectes d’aquest tipus que ens ha permès fer moltes coses, i el model d’aquesta proposta és el de incentivar l’aplicació de la RAP allà on sigui possible, i on no es pugui, denunciar que no s’està fent i per quin motiu.
En aquest sentit, per a aquests projectes que necessitin l’excepció, requeriran de:
- Informar a través de tots els canals de comunicació relacionats amb el projecte i en interaccions en públic el motiu pel qual no es pot aplicar la RAP en aquest projecte.
- Durant la rendició de comptes del projecte a l’Assemblea General, el projecte explicarà per què i de quina manera ha beneficiat a les Xarxes socials publicitàries, i com ho ha comunicat segons el punt anterior.