[urgent] Discussió sobre si participem i com al Fòrum FESC 2023

(Disculpeu que m’he retrassat molt amb aquesta publicació)

A partir d’aquest any, la FESC deixa de ser una fira i d’entrada es converteix en un fòrum per millorar la intercooperació [1], veure programa [2]

Com creieu que hauria de ser la nostra participació [3], faig un comentari punt per punt: canvieu, discutiu o afegiu com considereu

  1. Jornada de Polítiques Públiques: Entenc que ens interessa participar a la jornada de polítiques públiques per influir sobre alguns dels projectes que promovem: presentar model xrcb.cat, presentar model de xarxes lliures obertes i neutrals a l’administració pública i per què exo com a associació sense ànim de lucre és un cas d’èxit
  2. Cites ESS, si no m’equivoco, és presentar eXO a un conjunt d’entitats de l’ESS; a alguna d’aquestes li pot agradar lo que fem i fer pinya
  3. Sessió d’intercooperació: em sona semblant al punt 1, però entre les entitats, presentar l’eXO i veure col·laboració amb altres entitats o enfortir les existents. Les sessions d’intercooperació es centren en els sectors de: habitatge, cures, energia i alimentació. Indirectament, hi tenim a dir en: (1) habitatge, ja que l’habitatge necessita de tecnologies de la informació (internet, interconnexió interna, iot - canguifi), etc., (2) cures, ja que des del covid es posa de manifest que amb la digitalització no hi ha un accés igualitari; hi ha famílies que necessiten de formació, d’ordinador, d’internet per poder demanar una ajuda.
  4. Aniversari 20 anys XES i 10 anys de Pam a Pam: Una excusa per trobar-nos les que siguem, a vegades ens passa que a la FESC veiem algunes de les persones d’eXO o guifi un cop l’any i aquesta pot ser una bona ocasió.

I si us plau, apunteu-vos aquí per saber amb quantes persones comptem i si participarem llavors

Com portar-ho a terme?

  1. Escenari grup de treball: podríem aprofitar l’ocasió per redefinir-nos què som, què estem fent, decidir què ens dona temps a treballar de cara a la trobada, i des d’aquí assignar portaveus d’aquest grup de treballar cap al fòrum. I llenço proposta: 3 trobades i sessions de treball híbrides (presencial, remot) d’1h amb motiu del guifilab: 5/10, 12/10, 19/10. És a dir, una càrrega de treball de 3h en aproximadament 1 mes.

  2. Assignar automàticament portaveu: feina reduïda a mínims, en un model on assignem a alguna persona que més o menys es coneix això, ho fa, i ja està. Si no trobem la persona, no ho fem

Salut,
Pedro

[1] introducció https://xes.cat/2023/04/26/la-fesc-es-transforma-per-arribar-mes-lluny/
[2] https://fesc.xes.cat/programa-forum/
[3] LiberaForms | Plataformess

1 'M'agrada'

En base al retorn d’aquesta proposta, no faré l’inscripció a la FESC

1 'M'agrada'

Com a referència-arxiu-històric, Aureli va fer un retorn a través de xat exo-membres el dia 2023-09-13 en resposta a la convocatòria

Super positiu, crec que ara será bi-anual, un any de treball i tasques mes tipus forum i l any següent mes semblant al tipus fira … Segurament amb aquesta reestructuracio hi haura moviment i podem aprofitar per posar-nos en valor

Pero, NECESSITAREM gent, per portar-ho, Bona oportunitat per als que no son tecnics i volen aportar