Hola! He preparat una mini campanyeta per difondre les mesures de la RAP.
Molaria molt que la eXO hi volgués participar posant la iconeta a la web i llistant-se a l’apartat de projectes que respecten aquestes mesures. A priori, compleix els requisits.
Jo crec que per formalitat, aquesta manera de fer, els principis de la RAP, els hauríem de discutir i aprovar en la propera Assemblea General, és el lloc on ens podem assegurar que tindrem la màxima assistència de persones per engegar la necessària discussió. D’aquesta manera i a partir d’aquí, els podrem aplicar. També, el fet que donem aquest marge de temps, ajuda a entendre que tenim les idees clares al respecte.
Així doncs, l’eXO ara per ara no pot dir que “fa la RAP”, però de casualitat, els està aplicant a la seva pàgina web. Això vol dir, que potser, des de la campanya de la RAP podríeu separar entre entitats que explícitament formen part, i de l’altre, d’entitats que de casualitat l’estan aplicant i se les convida a participar (com es podria entendre, també, aquesta publicació on estem ara de la campanyeta +RAP).
Aquí una proposta que vaig fer, i ara li he posat un títol més contundent i ho he posat en la secció d’aprovació de lo que vindrà a ser l’acta de la següent assemblea general
També, crec que per facilitar l’aplicació dels seus principis, encara que siguin 3 punts molt clars, convindria adaptar-ho en un text que expliqui que l’organització (eXO en el nostre cas) pren els principis de la RAP en els seus canals de comunicació. No vull pensar ara si això ho resoldrem amb una publicació o vàries en públic, ja veurem. En aquest sentit, potser podríem anar treballant exactament el text que volem demanar la seva aprovació (i al qual ens referirem quan vulguem demanar el seu compliment en un cas puntual). O el comenceu vosaltres (promotors de la campanya), o la proposta quedarà eventualment (en algun moment) escrita i d’aquí podreu fer una plantilla perquè altres col·lectius, en els seus organismes de governança el donin per bo, l’acceptin, i el facin anar en el seu dia a dia.
Em sembla molt bé. Si hi ha interès, m’ofereixo a quedar sincrònicament (físic o virtual) per explicar les mesures i debatre una mica l’asuntu.
Potser no és casualitat Però sí, tens raó, s’aplica sense explicitació.
Gràcies.
Proposta de text:
“A eXO usem mitjans socials publicitaris però no els promocionem. A més, evitem posar-hi contingut exclusiu i no els hi paguem diners per serveis de posicionament. Com tenim espais propis (web, blog, llista de correu, àgora de participació, videos federats, forja, etc.) on no hi ha rastrejadors, anuncis ni promoció de mitjans publicitaris, ens sumem a la campanyeta +RAP! per visibilitzar que una altra comunicació és més que possible i que algunes ja la posem en pràctica. +RAP per tothom!”
Ja direu què us sembla. La part més “complicada” seria la segona mesura: evitar contingut exclusiu. Ignoro com s’usa el Tuiter, Feisbuc o el que hi hagi de privatiu-publicitari… Però la idea principal és que tot el que es posi a les publicitàries també es posi a un dels espais propis. I que enlloc de fer xarxa a les publicitàries, es faci a espais propis, compartits o mancomunats.