Exo.cat: migrar de wordpress a un altre cosa?

A ghost?

En una segona inmediata iteració de Exo.cat wordpress: embed discourse comments , m’encanta llegir això sobre about ghost:

We set Ghost up as non-profit foundation so that it would always be true to its users, rather than shareholders or investors. Our legal constitution ensures that the company can never be bought or sold, and one hundred percent of our revenue is reinvested into the product and the community.

Per altre banda, he mirat l’empresa qui opera wordpress, automattic, i no m’agrada lo que llegeixo a la wikipedia:

  • Exemples d’operacions típiques d’empreses que no em representen (font: wikipedia)

    In September of the same year, Automattic announced a Series D funding round of $300 million from Salesforce, increasing its valuation to US$3 billion.[12]
    Ending in February 2021, Automattic brought in US$288 million from a primary funding round. Subsequently, the company participated in a stock buyback, with the company valued at US$7.5 billion

  • In February 2024, Automattic announced that it would begin selling user data from Tumblr and WordPress.com to Midjourney and OpenAI. (font wikipedia), referència original: Tumblr and WordPress to Sell Users’ Data to Train AI Tools

Dit això, wordpress està molt bé, però em sembla estratègic, moure els nostres serveis amb proveïdors i tecnologies més afins a mig-llarg termini, o anar tallant aquesta dependència que no sabem cap a on ens porta.

A un altre cosa? Web estàtica?

Degut a tot el suc que li treiem a l’àgora per a que la gent interaccioni a través d’eXO, ja no ens caldria una web tant dinàmica. Sinó un render de pàgina web, una vista diferent dels continguts de l’àgora.

L’aposta cap a la web estàtica, va cap a delegar la part de publicació en eines que ens estan agradant més (exofasia, agora, etc.) i menys en les tecnologies més jeràrquiques-clàssiques. També és una manera de facilitar manteniment d’eines existents.

Aquí algú també s’ho estava plantejant: Discourse as a CMS for a Jekyll site, fins i tot aquí parlen de que discourse podria ser prou potent com per directament la pàgina web

Com ho veieu?

Nota a peu de pàgina, sobre l’empresa de discourse

No està de més, recordar que l’empresa de discourse, també juga en aquella lliga, però és una empresa més petita ( font )

Discourse is a major, vibrant, living open-source project, has grown to $11.5M ARR and secured a $20 million Series A investment in 2021

1 'M'agrada'

He mirat una mica com ho fan al mateix discourse.org , aquí hi han detalls interessants sobre blog.discourse.org (la part que equivaldria ara per ara a exo.cat):

blog.discourse.org is a Ghost blog on Ghost official hosting service and using Embed Discourse comments on another website via Javascript for the Discourse integration.

Previously it was a WordPress blog, which was migrated to Jekyll and then to Ghost. All three had great integration story with Discourse.

xD, és divertit que les coses ballin al voltant de lo que s’ha parlat abans