Petició: que la eXO participi a la Fedi

Hola,

Tal com vaig anunciar l’altre dia, vaig ser a la FESC per proposar el repte de participar a la Federació de mitjans socials lliures. Arrel de l’autocrítica que s’ha fet per la llista de correu, descobreixo que la eXO té compte a Twitter…

En la meva opinió, si es promociona l’activitat de la eXO a mitjans privatius també s’hauria de promocionar als lliures. Proposo seguir les Restriccions de la RAP i per tant:

  1. Obrir un compte a la Fedi
    Proposo el node Barcelona Social (en sóc moderadora). Al ser una associació (i no una empresa) no cal demanar permís. Ara, trobo que s’hauria de parlar bé qui té accés al compte i com es fa servir.

  2. Vetllar que el que es posa al Tuiter també estigui a la Fedi
    Si s’ha de posar contingut exclusiu, doncs que sigui a les lliures.

  3. Promocionar la Fedi a la web de la eXO
    Posant-hi el logo de la Fedi (i no de l’eina en concret, si només se’n té una).

Si interessa el tema, es pot fer una reunioneta virtual i acabar-ho d’adobar…

1 'M'agrada'

Això estava en la categoria exo.cat però ho poso a suggeriments de servei per fer-ho encara més accionable

Per una banda es pot abordar el desplegament d’alguna instància des d’eXO, sí… Jo no sóc la persona ideal per portar-ho degut a que no sóc gaire afí a cap tipus de sistemes de xarxes socials (ni convencionals ni alternatives; només peertube, però per la part de vídeo i streaming, que per cert també és una cosa que volíem muntar Muntar media.exo.cat per penjar vídeos)

Per lo que fa a eliminar loguitos de twitter, etc. a la web d’eXO sembla que ja ho estem fent bé

Convindria protegir-lo amb algun document, adherir-nos als principis del RAP i explicar com s’apliquen a eXO. Moure-ho a l’esfera general, nivell polític, debatre-ho i posicionar-nos

Podríem treballar en una publicació de comunicació de l’estil de públic - Àgora de l'eXO on ens adherim a lo de RAP (probablement ho hauríem d’aprovar per assemblea), em fa l’efecte que per la propera assemblea ordinària d’eXO estarem preparats per abordar temes de millora de comunicació, web, difusió

Sabem que xrcb.cat, que fa un difusió més convencional, ara per ara fa un ús bastant intensiu de les xarxes socials convencionals i podria ser polèmic limitar-lo (especialment sense un manual d’ús o unes regles clares sobre com aplicar-ho des d’exo, etc.); una primera iteració suau seria abordar la comunicació d’eXO i o bé fer una excepció per a xrcb, o per a projectes tals com xrcb

Abans de fer gaire més soroll por ahí, podríem mirar de redactar aquest text per tal d’aplicar els principis de la RAP a eXO, i un cop tinguem un text preparat, veure suggerències de tercers per finalment passar-ho per assemblea

1 'M'agrada'